Lang leven de smartphones

IMG_2494

Het klinkt misschien wel een beetje gek maar ik houd van smartphones. Het gegeven dat je altijd een camera op zak hebt om alles wat ik mooi, inspirerend, gek of apart vind vast te leggen. Eigenlijk een soort mini Pinterest op je telefoon maar dan met mij als enige deelnemer. Het leuke van het maken van al die foto’s is dat je er niet direct iets mee hoeft te doen.

Zo gebeurde het dus dat ik een tijdje terug een foto had gemaakt van een patroon. Het origineel moet een hele cirkel zijn geweest maar iemand had de helft al verwijderd. Maar goed ik vond zelfs de halve schildering mooi. Toen ik de foto maakte met mijn Iphone wist ik nog niet wat ik ermee ging doen maar dat maakte mij niet uit.

Zo wilde het dat ik 4 maanden later een krukje had gekregen van mijn schoonpa. Hij had het “lelijk” ding zien staan bij het grof vuil. Hij weet dat ik graag aan het ” klungelen” ben en heeft het dus meegenomen. Eenmaal thuis heeft hij het krukje uit elkaar gehaald en helemaal kaal geschuurd. Ik was super blijk met het krukje. Wist al meteen dat hij in de tuin moest komen en grijs met wit zou worden. Niet echt concreet want wat ging op de zitting schilderen. Toen moest aan foto’tje denken van die halve cirkel. Nu 4 maanden later heb ik het patroon geprint met overtrekpapier van een half een heel patroon gemaakt. Het schitterende patroon met carbonpapier op het krukje getransformeerd en ingekleurd. Resultaat een mooi schildering op mijn krukje voor in de tuin.

Kijk daarom is het juist leuk een foto’s te maken. Het maakt niet uit van wat. Omdat het iets met je doet is alle reden die je nodig hebt. Misbruik die smartphone van je. Bewaar de foto’s op je PC zodat je altijd voldoende geheugen hebt om nog meer foto’s te maken.

Je weet namelijk nooit wanneer of waarom je ze nodig hebt.

 

 

Geef een reactie

