Van vogelhuis naar sleutelhuis

IMG_1607Ik had van een vriendin vorig jaar een leuke vogelhuis gehad. Eentje vol kleurtjes dus leuk voor aan de schutting. Jammer was wel dat hij niet echt goed bestand was tegen het Nederlandse weer. Weggooien vond ik zonde dus besloot ik er maar een sleutelhanger van te maken. Na een paar kleine cosmetische ingrepen past het huisje perfect bij het thema van mijn halletje.


Wat heb je nodig

  • Een oud vogelhuisje
  • Zaag 
  • Verf, schuurpapier en kwasten
  • Schroefhaakje
  • Haakjes

IMG_1597
Hoe lang duurt het
Kan in 1 dag


Moeilijkheidsgraad
(op een schaal van 1 tot 5)
**

Werkwijze

  • Zaag op drievierde van de achterkant gerekend de achterkant eraf
  • Schuur zowel de binnen- als buitenkant
  • Schilder het huisje in de gewenste kleuren
  • Draai de schroefhaak aan de achterkant in de punt van het dak
  • Monteer nu de haakjes op het huisje. Vind je dit net als ik zonde plaats ze dan net onder het huisje tegen de wand.


Extra
Doe dit met meer volgelhuisjes en maak er een leuke collega van.
Gebruik de haak om een geurzakje eraan te hangen. Door de opening heeft kan het geurzakje gewoon zijn werk doen maar is hij netjes uit zicht.

Geef een reactie

