Een lijst om in te lijsten


Lijst in lijst
Ik wilde in de slaapkamer iets voor aan de muur. Ik kon de perfecte schilderij, foto, afbeelding maar niet vinden en maakte dus zelf maar iets. Dit budgetvriendelijk kuntswerkje is binnen 1 dag klaar. Wat leuk is je kan er altijd nog foto’s in plaatsen maar ook zonder een foto is dit een mooie wandvuller. Ik heb gekozen voor wat klassieke vormen en een effen achtergrond. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een dessin of een mooi stukje behang die nog over is. Houd je van strak, laat je dan inspireren door mondriaan.

 

Wat heb je nodig

  • 2 oude grote lijsten.
  • 4 kleine lijsten.
  • Lijm
  • plug, schroeven en boor om het om te hangen

Neem een even aantal lijsten zodat je een compositie kunt maken.
Ik heb voor mijn werkstuk twee dezelfde Ikea lijsten gebruikt die ik nog had liggen. Heb je geen lijsten liggen kijk dan eens op marktplaats. De vier kleinere lijsten heb ik voor nog geen 10,00 euro via marktplaats gekocht.

Hoe lang duurt het
Het kan binnen een dag klaar zijn. Zeker als één verflaag volstaat.


Moeilijkheidsgraad
(op een schaal van 1 tot 5)

Oude lijst

Werkwijze

  • Schilder de achterzijde van de grote lijst in de gewenste kleur.
  • Verwijder van de kleinere de achterzijde.
  • Schilder de kleinere lijsten in de gewenste kleur.
  • Als de verf gedroogd plaats je de kleinere lijst in de grote lijst.
  • Bevalt de compositie plak de lijsten dan vast.


Extra
Het kan zijn dat de lijm na een paar dagen loslaat. Geen probleem dit komt door de verflaag. Verwijder op de plekken waar de lijst heeft losgelaten voorzichtig de verf. Je kan hiervoor een schroevendraaier met een platte kop gebruiken. Lijm nu op exact dezelfde plek de lijst weer vast. Je zult zien dat de lijm niet meer zal loslaten.

Geef een reactie

