Help er groeit een boom in mij hal.

IMG_1558Net als vele had ik geen idee wat ik met mijn halletje wilde. Hij is wat aan de kleine kant dus dat beperkt de mogelijkheden. Om hem helemaal wit te laten vond ik ook maar niks. Even een zijstap. Je moet weten dat ik leuke ideeën uit woonbladen/ tijdschriften knip en bewaar in mijn ideeënboek. Niet met het idee om er direct wat mee te doen maar gewoon omdat ze mij aanspreken. Dus toen ik met mijn halletje zat heb ik er weer eens in gebladerd en zag er een boom als kapstok in staan. Deze was netjes uit hout gesneden. Ook wist ik dat er muurstickers waren.

Uiteindelijke heb ik voor een andere oplossing gekozen.

Mijn muren zijn namelijk niet mooi glad nog strak. Dus een grote oppervlak aan hout ertegen aan bevestigen gaat er niet netjes uitzien. Net zo min als een muursticker. Dus heb ik ervoor deze te schilderen en enkele details uit hout te vervaardigen.

Wat heb je nodig

  • Overtrek papier (die je ook gebruikt om patronen over te trekken)
  • Schaar en plakband
  • Dunne MDF
  • Verf en kwasten
  • Ophanghaken
  • Schroeven, pluggen en een boor


Hoe lang duurt het
Duurt zeker twee dagen (omdat het verf goed moet kunnen drogen)


Moeilijkheidsgraad
(op een schaal van 1 tot 5)

***

IMG_1159

Werkwijze

  • Knip eerst de oppervlak van de muur uit het overtrek papier.
  • Je kunt nu direct op ware grote een boom met bladeren en vogels tekenen.
  • Knip alles uit en plaats het tegen de muur. Eenmaal tevreden zet je het vast met plakband.
  • Omtrek eerst de boom met krijt. Krijt kan je makkelijk verwijderen met een licht vochtige doek.
  • Je kunt nu de boom inkleuren met verf.
  • Zaag uit het hele dunnen mdf de bladeren en de volgels
  • Verf deze in de gewenste kleur. (Ik kan niet goed tekenen en laat dus details weg en ga voor effen kleuren)
  • Laat alles drogen.
  • Plak de volgende dag de bladeren en de vogels op de gewenste plek.
  • Hang de haken op. Voor extra stevigheid doe ik op de achterkant van de haken een beetje bizon montagekit.

Extra
Je kunt in plaats van een boom ook voor struiken kiezen. In de winkel kan je haken vinden met bloemen. Zo kan je hele leuke composities maken.

Geef een reactie

